Thursday, November 25, 2010

Langkawi -Day 3-

- 3 Nov 2010 -

Pantai Cenang

Sebelum memulakan agenda kami pada hari ke3 di Langkawi, kami turun pantai yg hanya beberapa langkah jerk dari motel tmpt kami tido....huhuhuh...nyaman sungguh...dgr deruan ombak di pagi hari...mmg lupa langsung sgl masalah kt kl...hahhaha..kmdn kami trus bersarapan di Restoran Mamak Red Tomato, jln kaki jerk dr motel kami...hehehe ini kes nyesal sarapan smlm laa...

Dataran Lang
Selepas kenyang sarapan...kami pon terus ke Dataran Lang yg terletak di Jeti Feri Kuah...klu sapa2 yg naik feri kompom akan nampak HELANG ini terlebih dahulu...inilah meru tanda Pulau Langkawi...hehhee igt tak satu masa dulu masa awal2 Dataran nih siap...selalu sgt laa....org2 Bollywood turun sini wat shooting....
Klu sapa nk dtg sini dinasihatkan dtg awal pagi sbb klu tghari mmg kompom berpinau bijik mata...lps tuh sure x dpt nk amik angel terbaekkk...sbb dh terlalu ramai org dok kerumun helang besar nih....hehhehe...

Hajat hati kami nk teruskan lawatan terus ke Legend Park (sblh Daratan Lang) tp sbb kami dh booking utk island hopping 2ptg nih...so kami terpaksa batalkan....truskan ke Pekan Kuah utk window sopping utk agenda esoknya dan trus ke Restoran Wan Thai utk early lunch....hehehe
*Entrance Free

Restoran Wan Thai
Lagi satu perkara kami klu ke Langkawi adalah utk mkn di Wan Thai....aduss teringat2 kerabu mangga..hehehe...kt sini kita akan dihidangkan dgn nasi yg nmpk skt tp mmg kenyang...lg satu speselnyer dia punya air putih wangi ader bau daun pandan...hahhaha...kami mmg puas hati lunch kt sini lgpun harga dia amat berbaloi...utk 6 dewasa hanya RM80.00
*Lagi gambo dln entri makan2@langkawi

Island Hopping

Kami dh buat tempahan island hopping dgn AB Motel (boleh beli pakej di pej dpn AB Motel)....so far aku rasa AB punya pakej paling murah laaa (RM25 / person)...kita hanya perlu tunggu dpn AB Motel pd masa yg ditetapkan....Biasanya island hopping hanya ada 2 trip iaitu pada 9am & 2pm...dan akan pergi 3 buah pulau iaitu Pulau Beras Basah, Pulau Singa (eagle feeding) & Tasik Dayang Bunting. Setiap pulau diberi masa dlm 1 jam utk explore & lepak2...

AB Motel Island Hopping Package : RM25/person

2 trips : 9am & 2pm

Pulau Beras Basah
Pulau yang cantik, pasir yg halus...disamping ada perkhimatan sewa paracut...klu nk mandi kt sini pon boleh...lg satu klu nasib baik akan nmpk gamat dlm air laut....tp hati2 dgn monyet2 kt sini...yg kelakarnya monyet nih mcm paham bahasa laakk..adik ipar aku snap gambo dia....bila tgk balik rupanya monyet nih siap senyum lebar...hahhha mcm tau2 lak....tgk laaa gambo cikyan naik buaian tuh....syok pulok aku tgk...klu xder org kompom aku dh join skali.....hehhehe

Pulau Singa
Kemudian kami singgah pula ke Pulau Singa....di sini kami x turun dari bot....hanya duduk dlm bot sambil perhatikan puluhan burung helang dok sambar perut2 ayam yg pokcik bot nih leparkan dlm laut....huhuhuh...mmg besar2 helang tuh....mmg terpesona...

Tasik Dayang Bunting
Lokasi terakhir adalah Tasik Dayang Bunting....utk pengetahuan utk pergi ke tasik ini kita kena menapak agak jauh jugak sblm sampai ke tasik....heheheh...Memang besar ciptaan Allah...walaupon dikelilingi dgn air laut, tapi tasik ini airnya adalah air tawar.....disamping itu klu ader yg nk naik bot kayuh ader disediakan perkhidmatan sewa...(aku pong x igt bape harge...)kali ni x naik....sbb dh pernah naik dulu....
Kami x mandi pon....lagi pun mmg x digalakkan anda mandi jika anda bukan perenang yg baik....sbb tasik nih 10m dalamnya....sudah pernah ader kes kematian disini...so hati2....ktorag juz rendam2 kaki jerk kt sini....